13 Mart 2008

Ispanaklı Krep



Simin okulda krep yediğini ve çok beğendiğini söyledi. Bu kadar sevdiğim bir yemeği ona daha önce ona hiç tattırmamış olduğumu düşünüp, utandım:)
Hemen, çok sevdiğim anneannemden kalma krep tarifini çıkartıp, ufak krepler hazırladım.
Sonra evdeki tavukyemezi hatırlayıp (eşim), içine herkesin sevebileceği ne koyabilirim diye düşündüm..
Ortak paydamız ıspanak oldu. Tavuğu da,
Mimi için , sarmısak ve soya sosu ile soteleyip, krep yanında servis etmek üzere hazırladım.

Mimi, beğendiği krepin böyle olmadığını, içinde bal olduğunu söyleyince duruma uyandım..
Neyse ki çok sayıda krep vardı, yarısını kullanmamıştım. Kalanı ile, ertesi sabah Miminin istediği tatlı kreplerden yaptım.
Bu sayede bir yemekle iki post hazırladım:)
Elmalı krep bir sonraki yazıda..



Malzemeler:

8-10 adet krep için

Krep:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 tutam tuz
  • 1+3/4 bardak süt
  • 1 çorba kaşığı şeker

İç:
  • 1 paket ıspanak
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1/3 su bardağı krema
  • 100 gr labne peynir

Üzeri için:
  • Ceviz içi
  • kaşar ya da parmesan peyniri

Yapılışı:

  • Krep malzemelerinin tamamını karıştırıp, buzdolabında yarım saat dinlendirin.
  • Soğanları küp küp doğrayıp, sarmısakla birlikte, zeytinyağında şeffaflaştırın
  • İyice yıkayıp suyunu süzdüğünüz ıspanakları soğanlarla birlikte soteleyin.
  • Üzerini kapatıp, kısık ateşte pişirin.
  • Suyunu bırakıp çeken ıspanakları bir süzgece alıp bekletirken, ıspanakların piştiği tencere/tavaya unu ilave edip bir-iki dakika kavurun.
  • Kavrulan una sütü ilave edip, çırpma teli ile karıştırarak koyulaştırın.
  • En son krema ve peyniri de ilave edip iyice karıştırın.
  • Ispanakları bu karışıma ilave ederek bir kaç dakika pişirin.
  • Çok az yağladığınız yapışmaz tavaya krep karışımından dökerek, mümkün olduğu kadar ince krepler pişirin.
  • Ilıklaşan ıspanak karışımını kreplere bölüştürüp, dilerseniz rulo, dilerseniz katlayarak ve üzerine peynir rendesi serperek ve ceviz koyararak servis yapın.
İkinci bir alternatif olarak:
  • Kremalı sostan iki ölçü hazırlayıp, rulo yaptığınız kreplerin üzerine dökün. Üzerine kaşar peyniri rendesi ve tatlı toz kırmızı biber serperek peynirler eriyene dek fırınlayın. Bambaşka bir yemek elde edeceksiniz:)

Afiyet olsun..

Notlar ve püf noktaları.

  • Pişen krepleri üst üste bir tabağa koyup üzerini kapatarak bir süre dinlendirirseniz, (hiç yağ kullanmadan hazırlamış olsanız bile) çok esnek ve yumuşak krepler elde edersiniz.
  • Hazırlayacağınız farklı iç malzemlerle tatlı ya da tuzlu krepler oluşturabilirsiniz.
  • Krepler bir gün öncesinden pişirip, buzdolabında bekletilmeye çok uygun. İç mazlemeyi de önceden pişirirseniz, misafirler için kolaylıkla hazırlayacağınız pratik bir yemek elde edersiniz.
  • Krep karışımını pişirmeden önce buzdolabında yarım saat bekletmeyi unutmayın. Kreplerin lezzet ve homojenliği için bu detay çok önemli.

25 yorum:

Unknown dedi ki...

Sunum çok şık böyle bir güzelliğe kim hayır diyebilir iştah kabartıcı ellerinize sağlık...

semiramis dedi ki...

ben de tam bir ıspanak dosyası açmış, aldığım gün yıkayıp kendi suyuyla kısık ateşte hafiften pişirip hemen buzluğa kaldırsam, sonra çıkarıp neler neler yapsam diye notlar almış ve neredeyse bitirmiştim. tabi ki unutmuşum ıspanaklı krepi!
bu krep ölçüleri benim de favori ölçülerim. yıllar önce Emel Başdoğan'ın 'sen herşeyi düşünürsün'de yaptığı krepin ölçüleri. genelde daha az yumurta ve daha fazla unla yapılan tariflere rastlıyordum. çok yumurta az unlu bu krep tarifini görmek ayrıca sevindirdi beni.
her zamanki gibi süpersiniz. Ayrıca kızınıza bayılıyorum. Maşallah, çooook güzel!

Adsız dedi ki...

sevgili ipek,
bu sabah ıspanaklı krep yapmaya karar vermiştim.Acaba değişik bir tarif bulabilirmiyim diye düşünürken bu tarife rastladım.Mutlaka deneyeceğim.Harika görünüyor.
Ayrıca senden pizza hamuru tarifi bekliyorum.Nehir pizzayı çok seviyor ama,yaptığım hamurlar çok başarı olmuyor.Sevgiler Mimi'yi öpüyorum.Seyhan

kedi dedi ki...

Tatlım krepi yapmadığına inanamadım :/
Şaşırdım.Şahika gibi oku
:D

Krepi 2,5 yaşından itibarek kızşarıma da yaptırdım.Ama o kadar krep yaptım şu alttaki püf noktalarını daha yeni öğrendim.
Bu da benim ayıbım :/

Adsız dedi ki...

süper görünüyor ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Sevgili İpek kızımın son zamanlarda bayılaraka yediği krep senin kızınında gözdesi olmuş hemde pek şık görünümüyle bizimde gözümüzü göznlümüzü açmış:)))canım geçen tchibo da krep kalıpları aldım çiçek,kuş,kalp,kedi süper gözüküyor ve ecem bayıldı misafirlerede çok şık bir görünüm hala bitmediyse almanı şiddetle tavsiye ederim...sevgilerimle...

Fulya dedi ki...

Krebe bayılırım.Ama bu ayrı bir lezzetli duruyor.Bu ne sunum böyle şık ve albenili.Eline sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili İpek,
Daha önceki meyve salatalarına ("bizim" minik kaselerde)hayranlığımı yazmaya fırsat bulamadan, bu güzel kreplerle karşılaşınca hemen klavyeme sarıldım. Bildiğimiz 40 yıllık krepi ne kadar hoş sunmuşsun! Ellerine sağlık; tüm tariflerini zevkle takip ediyorum. Bu tarife vesile olan o güzel gözlü Mimi'ye de ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum,
Hatice

Adsız dedi ki...

hımmmm... bil bakalım haftasonu Göksu prenses kahvaltıda ne yiyecek?ellerine sağlık:)
Not:Mimiciğim nerelerde bu aralar ya "Doğada" bıraktınız mı yoksa çocuğu:))Şaka bir yana umarım yine hasta filan değildir maviş cinim.
Öpüyorum sizi..

NiNo dedi ki...

offffffffffffff bu neeeeeeeee
ben oldummu cennet mi burasi huriler nirdeeeeeeeeeeeeee :DD

Adsız dedi ki...

Cok sahane görünüyor,ellerinize saglik.sevgiler.

Kübra dedi ki...

Ellerinize sağlık, görüntü kadar eminim lezzetide harikadır.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

iyi haftalar guzel gunlar diliyorum...tarifleriniz cok guzel..ellerinize gonlunuze saglik...

ipek dedi ki...

Zerrin,
teşekkür ederim, beğenmene sevindim.
sevgiler

Semiramis,
Krep ölçüleri benim için de doğru kıvam ve lezzette. Sevgili anneannemden kalan yegane reçetelerden biri. Çok küçüktüm bunu kaydettiğimde, iyi ki de kaydetmişim..
Ispanak saklama yöntemin çok hoşuma gitti. Ben de senden birşey öğrenmiş oldum böylece:)
Güzel sözlerin ve beğenin için teşekkür ederim
sevgiler

Merhaba Seyhan,
Burada da buluştuk:)Ben bu yorumu yazana kadar sen krebi çoktan yapmışsındır bile, umarım beğenilmiştir:)
Pizza hamuru tarifini daha önce vermiştim, şu linkte "vejateryan pizza" olarak bulabilirsin:
http://www.acemiasci.com/2006/11/vejeteryan-pizza.html
Aklıma yatan yeni bir hamur tarifi bulduğumda ben de hemen deneyeceğim. Çünkü pizza bizde de favori:)
Hepinize çok sevgiler

Biyo,
Tam da Şahika gibi okudum, çok eğlendim:))
O kadar çok krep yaptıysan, püf noktasına ne hacet; en iyi püf noktası/detay, tecrübe ile kazanılan bence..Sen şimdi tavayı önce hafif, sonra biraz hızlı sallayıp, krebi bir fırlatışta ters çevirebiliyorsundur bile:) Ben hala pek beceremem bunu!!
Çok sevgiler:)

Mutfaktanbahar,
teşekkürler, sevgiler

Hande,
Kalıpları ben de gördüm ama onları pancake kalıbı olarak düşünmüştüm. Krep için biraz küçük değil mi? Krebi neredeyse kağıt kadar, çok ince sevdiğim için kalıp kullanmak benim için zor.
Yine de çok teşekkürler,
sevgiler

Fulya,
Teşekkür ederim. Hep söylerim; sunum lezzetin yarısı:)
sevgiler

Hatice,
Ne kadar güzel şeyler yazmışsın, çok teşekkür ederim.
Yaşamın her anını küçük dokunuşlarla güzelleştirmek gerek.Düşüncem bu:)
Böylece Mimi'ye de mutfak/sofra kültürü ve adabı konusunda bir altyapı yaratmaya çalışıyorum.
Sevgiyle...

Ahu,
Çok güldürdün beni yine:)))
Hakikaten Mimi doğaya bir gitti, gidiş o gidiş:)
Kendisi gayet iyi, fırlamalıkları devam etmekte. Yanlız bu aralar evlenmeye karar verdi! Matraklıklarının hangi birini yazsam bilemiyorum. Dahası, yazacaklarım babasının sansürüne takılır diye korkuyorum:)
Prensesi öpüyorum, umarım krabi beğenmiştir:)
Sevgilerimle...

Nino,
Çok şekersin valla:)
sevgilerimle..

Kızılcıkşurubu,
Teşekkür ederim, beğenmene sevindim.
sevgiler

Kübra,
Teşekkür ederim. Biz lezetini beğendik, umarım yapanlar da beğenir,
sevgilerimle..

Ece,
Güzel sözlerine teşekkür ederim.
sana da iyi haftalar dilerim,
sevgilerimle

munevver dedi ki...

İpek'ciğim, bir zamanlar o kadar sık yapardım ki, bıkmıştım artık. Çocuklar küçükken sabahları okula gitmeden önce en kolay yiyecek olarak çorba ve krep gelirdi aklıma. Akşamdan hamurunu hazırlayınca, sabah 4-5 tane pişirmek kolay olurdu.Çorba yerini koruyor da krep yapmıyorum artık. Şimdi resimlerinden imrendim yine, yapayım tekrar. Bu kez akşam yemeği olarak.

Afiyet olsun size.

Sevgiyle, Nane Limon

canan kufer dedi ki...

ipekcigim,
tarif ve sunum harika, hele mimi nin istedigi krep öyle degil de balli olusu pek hosuma gitti. söyle bir an gözümün önünde canlandirdim...bende, itiraf etmeliyim, sera-mina'ma hic yapmadim :-(
sizi kucakliyoruz,
canan & sera-mina

Adsız dedi ki...

Bak sen şu işe! Bizimki de klibini gördüğünden (ve babasıyla evlenemeyeceğini öğrendiğinden) beri Tarkanla evlenmeye karar vermiş :))

pelin dedi ki...

sevgili İpek
senden özenip şablonumda seğişiklikler yapmıştım hani konuşmuştuk ya. çok da güzel olmuştu.ama şimdi bağlantılarımda bir sorun yaşıyorum. düzenle ve sil butonları yok oldu. yeni bağlantı da ekleyemiyorum.

pelin dedi ki...

pardon devamını yazmadan yollamışım. böyle bişi senin başına geldi mi? ya da çözümü hakkında bir bilgin var mı?
şimdiden teşekkürler

Adsız dedi ki...

Krep enfes olmuş. Ben de aynı bu tarifle deneyeceğim. Ispanaklı ve kaşarlı olması da mükemmelliğini arttırmış. ellerine sağlık.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Prensesle yemek zevklerimiz pek benzeşiyor. Ben de ballı çok severim. Hatta sıcak krep üzerinde tereyağının eriyişini seyretmek ve sonra o balın aşağıya doğru akışıyla mest olmak isterim. Çok canım çekti şimdi.:))) Ellerine sağlık canım. Nefis görünüyor ıspanaklı krepin. Eminim tadı da öyledir...

sarımutfak-hande dedi ki...

SLM
krep şahane olmuş eline sağlık canım
sevgilerimle

NiNo dedi ki...

kandilini kutlarim canim

ipek dedi ki...

Münevver ciğim,
Keşke senin kadar pratik olabilsem ben de. Mimi her sabah krep yemeye hiç itiraz etmezdi eminim:) Ben ancak pazar kahvaltılarına yetiştirebiliyorum ne yazık ki..
Çok sevgiler

Canan'cığım,
Öğrendim ki, çocuklar krebe bayılırlarmış. Ama illa ki tatlı olacak! Bakalım SeraMina beğenecek mi?
sevgiyle, öpüyorum hepinizi

Ahu, niye kapattın ki şu bloğunu!! Göksu'nun her macerasına iki satır bile olsa bayılıyorum..
sevgiyle

Pelin,
O kadar detaylı bilgiye sahip değilim ne yazık ki. Bahsettiğin şey başıma gelmedi. Bloggerın kendi içindeki bir problemden kaynaklanıyor olabilir. Ya da html yi biraz fazlaca kırmış olabilirsin:)
sevgiler

Dilek,
Beğenmene sevindim. Denersen seveceğinizi umuyorum.
sevgiyle


Fig ciğim,
Kalemini yine öyle bir konuşturmuşsun ki, iki satırla gözümün önünde tatlı krepler uçuştu!!!
Hemen yayınlıyorum benim tarifi,
Sevgiler, sevgiler...

Sarımutfak,
teşekkür ederim.
sevgiler

Nino,
Teşekkür ederim,
sevgiler..

nihalasli dedi ki...

bu aksam bu tarifi uyguluyorum bakalim nasil olacak.Daha once besamel sosu uzerine yapiyodum ama icte olunca sanki lezzet bambaska oluyor..tesekkurler